Sunday, November 26, 2006

Love Actually & other Christmas movies

A friend of mine pointed out that the tone of some of my recent posts was...angry. So, in an effort to prove to her that I am not a raging psycho, I offer to my readers a more "upbeat" item.

And what could be more upbeat than Christmas? (mall shopping aside)

Tonight, the CBC is offering up a charming Christmas feature: Love Actually. And even though it airs at 8pm in Toronto, thanks to my time shifting digital box (a misnomer if I ever heard one - call it multiregional access), I get to see it an hour earlier. Although it's a bit of a newcomer on the holiday flick scene, it is worthy of being right up there with some of the classics like my all-time fav It's A Wonderful Life.

And judging by the reactions of friends when the movie is brought up, I'm not the only one who feels this way, for once.

It's hard to put your finger on what it is about Love Actually that makes it so watchable. I can only imagine it's 'cause it's incredibly positive. You know, kinda like Forrest Gump, only, you know...better. And it also features some of the better modern Christmas tunes like Mariah Carey's "All I Want for Christmas is You" and George Michaels' "Last Christmas"

But the thing that always gets me about Love Actually is the fact that they imply the character of Natalie is overweight. Are ya sh**ting me?! I gotta tell ya, Martine McCutcheon is, how do the British say it? Smashing. She even overshadows Keira Knightley, who's no slouch herself - though a bit too thin. If McCutcheon is undesirably overweight, no wonder women have body imagine issues.

It's just not right. It makes me so MAD. I mean, who the hell do these moviemakers think they are?! Telling us what's sexy and what's not? YOU"re gonna tell ME what's attractive? HUH!? WHERE DO YOU GET OFF YOU...YOU..

Oh...crap. I am a raging psycho.

Tee-hee. Oops!

5 comments:

Tristan said...

It just doesn't feel like the holiday season until Ernest saves Christmas.

Anonymous said...

The bect thing Phil is to not pay attention to them:) Shit, I used to worry about my size 12 being "huge" and overweight....who cares what the TV says? i get so upset when I watch those kind of things becouse tons of girls in their early teens *or older*actualy beleve all this crap? ok so I'm a psycho too:)

char said...

For this post, I quote the immortal lyrics of Spinal Tap:

Big bottom
Big bottom
Talk about bum cakes
My girl's got 'em...

Classic.

Anonymous said...

Martine is the sexiest woman there
I wish she was a lesbian like me :P

http://www.myspace.com/martinemcc

PS said...

Ya gotta love anonymous lesbian posters...